*

30.11.04

Natt & Dag

Hvis dere plukker opp det nyeste nummer av landets store ironiformidler, gratisavisen Natt & Dag, og slår opp på side 25, da vil dere finne et lite intervju jeg gjorde med Patrick Lundberg. Det heter, ironisk nok, "Oppriktig talt."

Jeg har jobbet i Studentradioen i Bergens jazzprogram, Jazzonen (hvermandagklokkenattennullnull104komma1-106komma1-107komma8), i to og et halvt år (eller er det tre år nå?), og har i den tid gjort en hel del intervjuer med forskjellige jazzmusikere. Jeg vil ikke gå så langt som til å kalle meg selv en ringrev eller noe slikt, men jeg føler meg iallefall ikke lengre akutt ukomfortabel i intervjusituasjonen. Allikevel var det veldig uvant å drive intervjuvirksomhet med notatblokk istedenfor mikrofon. Jeg syntes nå ikke resultatet ble så verst, så jeg kommer forhåpentligvis til å drive på med det en del i fremtiden, siden jeg slutter i Studentradioen rett over nyttår. Også ros til Eivind Senneset som tok noen fremragende bilder til intervjuet.

Det er herlig å endelig drive litt i det private næringsliv igjen etter et lengre opphold i Det Offentliges klamme favn. Håper det blir mye mer av denslags.

6 Comments:

Blogger mrtn said...

Må...ikke...komme...med...dårlig...vits. Må...utøve...selvkontroll.

November 30, 2004 12:26 pm  
Blogger Gaute said...

Jazzkribent, sirru? Gratulerer, gratulerer. Må innrømme at jeg ikke har orket å fordype meg i N&D i fulle drag riktig ennå, men lover å sjekke det ut.

November 30, 2004 12:58 pm  
Blogger mrtn said...

Ikke jazz, gamle ørn, litteratur. Patrick Lundberg er vokalisten i AI Phoenix, riktignok, men kommer i disse dager ut med en diktsamling.

Det står kun i Bergensutgaven, tror jeg desverre.

November 30, 2004 1:17 pm  
Blogger Gaute said...

Lokal litteratur- og lyrikkskribent, sirru? Gratulerer igjen. Jeg dansa med hun i AI Phoenix på Garage en gang, men jeg er ganske sikker på at det var en avledningmanøver for å gi en av gutta i bandet anledning til å sjekke opp venninna mi. Kanskje det var vår mann Patrick?

November 30, 2004 1:59 pm  
Anonymous Anonymous said...

Reading languages I do not understand is quite nice. You should make me do it more often.

Catherine Lamb

December 01, 2004 7:25 pm  
Blogger mrtn said...

I can't make you do it, I'm afraid. You'll have to do it all on your own. Might I suggest starting with, say, Dagbladet.no?

December 02, 2004 12:52 pm  

Post a Comment

<< Home