*

5.3.05

I natt, ca kl. 05:10 bestemte mine naboer seg for å avholde en perkusjonskonsert. De inviterte vennene sine, satte på noe musikk som hørtes ut som country-inspirert afrikansk gla'pop, og så, antar jeg, delte de ut gryter, lokk, panner, skåle, sleiver... kort sagt, alt som kunne lage lyd når slått mot andre ting. Og så begynte alle å spille på dem, trampet takten i kor, klappet og sang med. Det var iallefall slik det hørtes ut.

Til tross for at vår leilighet praktisk talt er lydisolert (i begynnelsen tvilte vi på at vi hadde naboer), så hørte jeg ALT.

Jeg lå selvsagt og sov. Jeg våknet, og etter å ha brukt en fire-fem minutter på å overbevise meg selv om at jeg ikke drømte, så tok jeg tøyet på, gikk ut på balkongen (som vi deler) og bort mot naboens leilighet. Idet jeg var halvveis ble det skrudd ned, og noen sa noe veldig høyt, og så ble det stille igjen.

Og der sto jeg, som en idiot. Influensa-befengt på en balkong i 5 minus i bare t-skjorten, uten å ha noen å klage til for at jeg var blitt vekket opp klokken fem om natten.

Jeg tenker på å finne ut hvem det er, og en natt klokken 5 gå ned og ringe på dørklokken deres.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home