*

16.9.05

For det første: kokeforbudet oppheves. Ikke flere bassilusker.

For det andre: blogger Alvaro Ramirez er en av dem som ble midlertidig husløse etter jordskredet. Jeg traff ham tilfeldigvis på jobben til min far samme dag som raset, men fikk ikke hilst. Han hadde mer eller mindre blitt kastet ut av politifolk midt på natten. Send varme tanker.

[Oppdatering: Alvaro har faktisk allerede blogget en hel del om katastrofen på sin spanskspråklige blogg Ojo al Texto, som jeg ikke var klar over at han hadde. Poster her, her og her. Det er altså på spansk, som jeg ikke kan, men jeg syntes faktisk jeg forstår overraskende mye. Hvis ikke det funker for deg, så kan du også få en ganske bra peiling på hva han skriver på Babelfish.]

For det tredje: Jon Skjerdal er min helt.
For første gang skulle byråd for kultur Henning Warloe dele ut Kulturprisen 2005, en nyinnstiftet pris i Bergen kommune. (...) Jon Skjerdal, Nattjazzens sentrale mann i Bergen, fikk prisen(...)

Klappsalvene hadde knapt lagt seg før det hele fikk en dramatisk vending. Jon Skjerdal grep mikrofonen og gjorde det helt klart at han ikke kunne motta prisen under de rådende forhold. Dette hadde han ikke samvittighet til. Resolutt la han blomsterbuketten og diplomet som fortalte om et pengebeløp på 25.000 kroner på bordet. I salen ble det dørgende stille.

- Ved å selge det offentlige byrommet til den internasjonale reklamegiganten Clear Channel, gjøres det største visuelle inngrepet i byrommet i Bergen siden bybrannen. Ufrivillig vil dette påvirke mine barn og alle byens barn i 15 år fremover, mener Jon Skjerdal.

2 Comments:

Blogger OjO al Texto said...

Jeg vil hilse og haaper aa treffe deg i en annen situasjon.
Fint blog... jeg skal lenke til det.
Mvh
Alvaro

September 17, 2005 4:33 pm  
Blogger mrtn said...

Takk skal du Alvaro! Håper du får komme hjem snart.

September 17, 2005 4:38 pm  

Post a Comment

<< Home