*

30.9.05

gårsdagen

Jeg gjorde en byttehandel med Georg Johannesen igår. Jeg fikk autografen hans på Samlede Dikt, og han stjal pennen min. Til gjengjeld ga han meg sine nachos med kommentaren "de er uspiselige." Jeg vet ikke om jeg skulle syntes det var gavmildt eller ondskapsfullt, men uspiselige var de ikke, iallefall. Jeg syntes det var en god byttehandel. Morale: man bør oftere kjøpslå med Georg Johannesen.

Senere er jeg på Kvarteret. Midt under en konsert med Tom Sawyer and the Huckleberry Finns (som foriøvrig var helt greit, men Real Ones og One Way Out er stadig å foretrekke), kommer en ung kvinne opp til meg. Det eneste jeg rekker å se av henne er at hun har rødt hår og relativt lite klær på. Hun rekker meg en post-it lapp, og forsvinner inn i folkemengden igjen. På Post-iten står det "HVILKEN FARGE ER HESTEN DIN? =)"

"Hvilken farge er hesten din?" Hvordan skal jeg tolke det? Sier de at jeg var for cowboyesque i stilen? Jeg hadde min litt poncho-aktige brune genser på, så det er mulig. Nikket jeg for kraftig med hodet slik at det så ut som om jeg ridde? Var det dumt av meg å ha hendene huket med tomlene i lommene? Likte jeg musikken (som var litt køntriaktig) for mye? Var det bare en performance? Alle tolkninger er mulige.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Omgås du Johannesen privat?

October 05, 2005 12:16 pm  
Blogger mrtn said...

Bevares, nei. Var bare på en samtale mellom han og Øyvind Rimbereid og så mitt snitt til å

a) Kjøpe hans samlede dikt
b) Få autografen hans
c) Gi ham pennen min (ufrivillig)

Omgås til tider sønnen hans privat, dog.

October 05, 2005 1:29 pm  
Anonymous Anonymous said...

å ja, er Julius fortsatt i Bergen, hva driver han med?

October 05, 2005 2:30 pm  
Anonymous Anonymous said...

hmm.. merkelig? logisk!

June 24, 2006 1:05 pm  

Post a Comment

<< Home