*

3.2.06

I glede over at Vår blogg nok en gang har gått på lufta, så skal jeg lufte noen tanker. Jeg vil gjerne understreke at jeg gjør dette utelukkende for å starte en dannet, opplyst diskusjon omkring ytringsfriheten. Det er min rett å si dette, og ingen kan ta den fra meg:

HVA VAR DET EGENTLIG MARIA MAGDALENA JOBBET MED? VAR DE EGENTLIG BARE VENNER? ELLER VAR HAN KANSKJE IKKE INTERESSERT I KVINNER? KANSKJE HAN BARE LOT SEG KORSFESTE FORDI HAN LIKTE Å BLI SLÅTT AV MENN I UNIFORM.

OG BUDDHA? BUDDHA, DEN STORE, FEITE JÆVELEN? OPPLYST? IKKE OPPLYST NOK TIL Å HA EN BALANSERT DIETT, TILSYNELATENDE.

Ah. Deilig med denne herlige borgerlige offentligheten vi har. Deilig med demokrati. Man trenger ikke å være høflig engang, så forfriskende!

3 Comments:

Blogger Mikkel said...

Ja, ha ha, den nye krystalnat begyndte i Danmark, ha ha ha. ha. hm.

February 03, 2006 11:11 pm  
Blogger MGL said...

Jeg ville ledd med, men jeg har noe i halsen. Halsbetennelse, faktisk.

Hva skete der på møtet?

February 03, 2006 11:11 pm  
Blogger synnik said...

du har nok fått vår (halsbetennelse) den er grusom og varer leenge, og er kanskje den straffen vi får for vår fritttalenhet. men det er verdt prisen. så forresten på en annen blogg, en av det mer folkelige slaget, at Barry Goldwater (am. politiker på 60-tallet, sterk tilhenger av Mc.Cartyismen, Vietnamkrigen mm.) var sitert for å legitimere ytringsretten. yepp. debatten

February 04, 2006 12:16 pm  

Post a Comment

<< Home