*

5.1.09

Erik Fosse trenger din hjelp

...dersom du er sykepleier eller lege og liker spennende arbeid under utfordrende omstendigheter og har et avslappet forhold til personlig sikkerhet:
Melding mottatt av JoStein Moen:
Takk for hilsen. Ja dette er ubeskrivelig jævlig. Mer enn 100 barn er nå drept. Dette må stoppes. Vi er svært interessert i sykepleiere. Dette teamet ble forberedt i løpet av et par timer forrige søndag og vi prioriterte ikke å bruke tid på rekruttering siden vi visste at grensen kunne stenges når som helst. Hvis noen er interessert kan de kontakte Synne Holan på holan@norwac.no

4 Comments:

Blogger Mikkel said...

Jeg må si at den kritikken som strømmer mot Gilbert og Fosse fra høyresiden og de "kristne" er noe av det mest smålige jeg har opplevd. Jeg har nesten ikke ord.

January 06, 2009 3:53 pm  
Blogger mrtn said...

Ja, man skulle tro at det å hjelpe andre i nød under stor personlig risiko og å rapportere om overgrep var i tråd med kristne verdier. Og man skulle tro at karakterdrap ikke var mulig på mennesker mens de rent faktisk står og utfører en udiskutabelt edel handling.

January 06, 2009 4:25 pm  
Blogger Lasse said...

Det der undre mig mest er at man ikke bare går ind på no.wikipidia og læser hvad der står om denne Dr. professor Gilbert - han havde jo nok ikke fået tildelt en ærespris af Oslo Universitet hvis han var så forfærdelig - ej heller været blevet professor.

Men uheldigvis står der ikke noget om dette på den engelske udgave af wikipidia. Det er også påfaldende at der som noget af det første står hans politiske tilhørsforhold - jeg mindes ikke at han udtaler sig som politiker men mere som lægefaglig person - der er nok et begrænset antal professorater og æresmedaljer i at være meget politisk og en dårlig læge - men det er jo nok bare mine naive betragtninger.

Naturligvis kan man også mene at alle læger jo per definition er venstreorienterede da de jo er humanister og jo dermed må lyve om det de ser.

January 07, 2009 10:55 am  
Blogger Mikkel said...

Jeg er enig i at vi vensteorienterede må lyve om det vi ser. Jeg gør det hele tiden, og anbefaler det varmt. I morges løj jeg f.eks. om min alder til en buschauffør. Det var sjovt.

January 08, 2009 9:44 am  

Post a Comment

<< Home