Pirater – mer "kunder" enn "pirater." Arrrr
BI bekrefter i dagens Aftenposten at "piratene" er de beste "kundene". Først lytter de gratis, så kjøper de platen eller går på konserten eller kjøper en t-skjorte fra artistene. Jøss, dette har vi jo ikke visst siden tidenes morgen og Napster-rettsaken.
Dermed har den siste dommen i Pirate Bay-saken ført til at plateselskapene - nok en gang - har klart å bruke en masse tid, krefter og penger på å fornærme, kriminalisere og frastøte sitt nøkkelpublikum i stedet for å jobbe med gode løsninger, som TONO-avgifter og Spotify-aktige streamingløsninger.
In other news: Pirate Bay-dommen har ført til et enormt medlemsboom for Piratpartiet. Samme dag som dommen falt registrerte partiet 5.000 nye medlemmer. 1 Ti poeng hvis du klarer å sette informasjonen i første avsnitt i denne bloggposten i sammenheng med informasjonen i tredje avsnitt.
1. Aftenposten, 20.04.09, Kultur, s. 6.
Labels: aftenposten, copyright, pirate bay, pirating, spectrial
3 Comments:
Åh gid! Åh gid!
Eg får heilt bombesjokk av dette gitt ;-P
sett saman informasjonen og får dette: at piratpartiet ikkje er så mye piratar, men er kystpartiet, med bastensen som kaptein?
Ti poeng til Mette!
Post a Comment
<< Home