*

13.8.11

Grünerlykke 2011: VALGKAMP!




SÅ ER DET VALGKAMP, PØBELUNGER! Jeg står på byrådsliste for Oslo SV, som kandidat nummer 46 og jeg skal kumuleres av hver eneste en av dere, ellers kommer jeg hjem til dere og kritiserer bokhyllene deres.

I kveld har min bror, kjendisastrologen Mikkel Grüner og jeg lansert våre kandidaturer på Twitter. Han står på 56. plass – 10 plasser bak undertegnete – på Bergen SVs bystyreliste og på 20. plass på fylkestinglisten i Hordaland. Responsen har som forventet vært overstrømmende. Folket trenger Grüner. Kun gjennom Grüner kan folkeviljen realiseres.

Vi ytret usikkerhet rundt hva vi skulle velge som slogan. Jeg foreslo "GRÜNER OG/ELLER KAOS 2011!" etter en berømt dansk valgkampplakat fra mellomkrigstiden som du ser over. Men flere mente at dette ikke helt holdt. Mikkel mente jeg plagierte hans valgkampslogan. Jeg stiller meg uforstående.

En spontan konkurranse oppsto, drevet fram av A.O. Vinjes spøkelse, @aasmundvinjeboy og forlegger og samfunnsrefser Anders Heger. Folket kjempet om best å formulere vårt kandidaturs essens. Her er de beste innleggene. Jeg har prøvd å få med ekte navn på de fleste, men ga opp etter en stund. Ingen spesiell rekkefølge.

Anders Heger: @AndersHeger
Oslo or Bergen - forget the others. You can vote for Grüner brothers!

I tåke og regn, om det tordner og lyner - din kandidat er brødrene grüner!

Du trenger ikke bo på løkka for å være Grüner-fan.

Når kaptilen deg skviser og tyner, rop på hjelpen - rop på Grüner! [KNUS KAPTILEN! red.anm.]

Når stålet sløves, trengs gode bryner. Når samfunnet sløves - da trenger vi ... @martingruner @mikkelgruner

Når samfunnsmaskineriet tryner, finnes det håp - finnes det Grüner.

Det slutter ikke - det er nå det beynner. Men bare om du stemmer på Grüner!

Et lite gryn kan være spiren til noe stort. Tenk da hva to gryn kan gjøre.

Når Grüners' grynter mot kapitalens vommer - da samles mynter i arbeidsfolks lommer #lesespådanskforårime

A.O. Vinjes spøkelse: @AasmundVinjeBoy «Stem raudt, stem grønt, røyk grønt, røykt pølse, stem på ein danske!»

Valkampdikt: «Æsj og æsj, Høyre grisa. Grüner tyner boligkrisa».

«Trur Høyre er høye på *shrooms og ser syner? Stem på SV, din *toms, stem inn Martin Grüner!»

«Frels deg sjæl - for verden er fæl! Før dommedag byner - stem på Martin Grüner» #folkemaal

Om gryn er bra nok / må det vera betre å / røyste på Grüner @martingruner #val-haiku

Står og drikker vann / under fascist-sol; vil ta / på ungsosialista #valhaiku

Arne Hjorth Johansen, @Hjorthen (Hjorthen): Om alt går i dass, du snubler og tryner. Hvem som har skylda? Brødrene Grüner!
Tuva Ørbeck Sørheim (se hennes post om #bøkersommanglerenbokstav!): @tuvaos Jenter: hold hender over dyner når dere tenker på brødr. Grüner!
Litt høyre-aktig å fokusere på Grüner? Når Grüner tryner, dra Larsen opp fra bagasjen!
Klarer ikke gi meg, nå pokermetafor: Jeg vinner, jeg syner. Har to trumf i ermet: brødrene Grüner.
Jon Wessel Aas: @jonwesselaas Stem på brødrene Grüner, Martin og Mikkel, så ord blir til handling, ikke bare til sikkel.

@privat [Grünerbrødrenes far, red.anm] om det tordner eller lyner -- rød front med mine Grüner!

@lars_holm Ophisset av smitt, smule og slafsetryner? La deg berolige med brødrene Grüner!

Vil du har slutt på at det tordner og lyner? Stem på listene med Brødrene Grüner!

Spist rakfisk så listeria gir syner? Den beste motgift: en stemme til Martin/Mikkel Grüner! [Det essensielle rakfisk-segmentet. Veldig klokt.]

@Chrfalch: Jeg klarer ikke finne på noe bra rim med Martin og Mikkel Grüner. Håper hele prosjektet tryner.

Martin Grüner Larsen: @martingruner Når kapitalismens lakeier din frihet tyner — stem da straks på brødrene Grüner!

Hallvard Trohaug: @HallvardT Først tok de løkka og nå vil de ta Oslo og Bergen

@ArneSolberg: Allerede før valgkampen byner, er jeg lut lei av brødrene Güner.

@sjetilv a desperate choice for desperate times

@ivarkv Lei av de samme gamle tryner? Stem på Mikkel og Martin [... GRÜNER, red.anm.]
Lyst til å se danskjævler som tryner? Det er her det begyner: stem brødrene Grüner.

@fatamorgana84 MER åpenhet! MER demokrati, må bety: stem på brødrene Grüner

@SteinarBI They will not get my vote in september, but I'll vote for a Twitter campaign to remember!

@oh_snezhok Jeg blåser i twittertryner - jeg stemmer ikke engang på partiet til brødrene Grüner.

@alHvaSkjerA? Lei av grill og wiener? – spis sushi og stem Martin Grüner! [funker med veldig tynn Y-lyd]

Føler du deg lost og ser syner? Som en kniv gjennom tåka; Hr Grüner

@haakon_d Nei du ser ikke syner, på lista er det faktisk en Grüner.

@fenilsen Har du drukket tynner? Stem på brødrene Grüner.

@v36ar: Jeg tror det er best å sniffe tynner, hvis man stemmer på brødrene Grüner.

Kjetil Vevle, AUF: @kjetilvevle politikere lyver, derfor trenger vi en Gruner som ikke bare ser syner.

Ole Jakob Totland: @OleNeikopp Eig du so lite som matrikkelen syner, tyn eigedomskaksar, røyst MartMikkelin Grüner!

Magnus Forsberg: @forsberg Før Dovre faller og Oslo tryner - kast en stemme for @martingruner!
Vet du hvordan noe flott by'ner? Ved å stemme på @martingruner!
OPPDATERING: Diverse usorterte og uten navn (beklager, alle! Det gikk fort i svingene etter det første rushet!)

Er du lei av høgrevridde grisetryner? Røyk ut svina - stem på Grüner.

Hvis målet er rødgrønt er veien visst klar/en stemme til Grüner til målet deg tar? ... med mulig et ørlite kverulantlune; kan det spille en rolle i hvilken kommune?

Grüner og Grüner vil ikkje vera med på leiken, dei droppar valflesket og satsar på bacon.

Har du ikke puter? Har du ikke dyner? Hva med å ligge mellom brødrene Grüner?

Disse var fra Mathilde Holm:

superheltvarianten: Hans øye av Engasjementet lyner. Stem rettferdighet frem, stem Martin Grüner!

"To ørner?To fly?!Ser vi fugl eller syner? Hurra, det er superheltbrødrene M&M Grüner!"

Vox Populi: Stem SV og Grüner. Garanteret eiendomsskatt som tyner.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home