*

6.3.07

kritikk, kunst og kniver

1. Jeg er syk. Jeg var knapt kommet hjem fra Hoth før jeg

a) bommet med tomatkniven og åpnet fingeren min som var den en boks med tomater.

b) pådro meg alle influensaers mor. Gårsdagen var helt jævlig. Intens sykdom får en liksom til å tenke over de store tingene i livet, f.eks. hvor mange muskler man egentlig bruker på å skrive en epost eller nøyaktig hvor deilig Coca-Cola er.

Odd One Out


2. Jeg har et forsvar for subjektiv kunstkritikk i kommentarfeltet til denne artikkelen av Jørgen Lund borte på Kunstkritikk.no.

Labels: , , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hvorfor har du ingenting om Ungeren da? Christian

March 06, 2007 7:02 pm  
Blogger mrtn said...

Nei, nei, nei, Christian. Her driver vi kun på med *alvorlige* ting, som kunstkritikk.

But seriously, folks: Jeg tror ikke jeg har noe å si som ikke har blitt sagt. Min bror og Sara er mye bedre informert om dette enn jeg er. Jeg har bare prinsipielle standpunkter å komme med:

Det var et overgrep å rive Ungeren og det var noe drit at kidzen ikke tas på alvor, og en del av politiets oppførsel har vært helt fullstendig uakseptabel. På den annen side så kan jeg ikke syns at den voldsbruken som aktivistene har kommet med er akseptabel. Ikke minst fordi den ofte har rammet mennesker som ikke er part i saken, og deres eiendom. Det er ikke ok. Det fins måter å demonstrere som både er dramatiske og ikke-voldelige. Når det er sagt, så vil jeg absolutt legge størsteparten av skylden for at situasjonen har oppstått på Københavns administrasjon.

For mer seriøs dekning av denne saken henviser vi til Shädy Äcres. Og dessuten er det en fin artikkel i Information der tre aktivister intervjues.

March 06, 2007 7:23 pm  

Post a Comment

<< Home