*

28.3.10

Pensum

En bloggpost jeg skrev da burkaforbuddebatten var i full sving her for to måneder siden har tilsynelatende havnet på pensum i Nasjonal digital læringsarena. Nå merker jeg at jeg angrer litt på språket. Den var skrevet i affekt, og litt for ironisk og utilgjengelig.
Blogginnlegget kan nok være litt vanskelig noen steder, og derfor må du lese nøye for å finne svar på spørsmålene. Kanskje må du selv søke opp informasjon andre steder også.

(...)

6. Etter å ha ramset opp fire grunner til at det å forby burka er dust, avslutter forfatteren med å fortelle hvorfor han syns at det å forby burka "(...) er skikkelig, skikkelig dust". Hva er hans argument?
Sukk.

Men uansett om det kanskje ikke først og fremst var den bloggposten jeg hadde lyst til å havne på pensum for, så er det utrolig sterkt å vite at unge folk sitter og leser og tar stilling til hva jeg skriver. Jeg har til og med følt meg kallet til å rette en liten faktafeil i teksten i en fotnote.

Denne fotnoten (nummer 2) er i øvrig også en errata til mitt intervju med Lena Sundström som vel sto på trykk i Klassekampen rundt denne tiden også.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Gunhild said...

Det var akkurat den bloggposten - formidlet via fjesboka av en venn - som gjorde at jeg besøkte bloggen din for første gang og sørget for å legge deg til bloggroll'en min. V.v.bra at den er blitt pensum.

April 06, 2010 10:05 pm  
Blogger mrtn said...

Jamen så hyggelig at du sier det! Jeg setter også stor pris på å havne på pensum. Og akkurat den posten genererte jo også en del oppmerksomhet og morsom debatt.

April 06, 2010 10:34 pm  

Post a Comment

<< Home