*

30.3.10

Trollmannen fra Os

Det er sorrytime i Politikkland: Søviknes er tilbake. Trollmannen fra Os.
Os-ordføreren har holdt seg borte fra rikspolitikken de siste ni årene. I 2001 trakk han seg som nestformann i partiet etter det ble kjent at han hadde hatt seksuell omgang med en 16-årig jente under en FpU-samling.

- Jeg har følt at det har vært veldig viktig å levere gode resultater i Os og i Hordaland(...) Nå er det gått ni år, og jeg håper det har vært nok tid til at man har fokus på det politiske budskapet og det som skal skje fremover, sier Søviknes utenfor Brann Stadion, der han mandag kveld er på plass for å se rødtrøyene seire mot Sandefjord.
Klart det. Mer fokus på politikken enn på at ledelsen i partiet, blant annet nåværende formann Siv Jensen, visste om at han hadde gått i seng med en 16 år gammel jente han var i en ansvarsrolle overfor når de satte ham på stortingslisten. Viktig å ha fokus i forhold til det politiske budskapet og ikke på hans eventuelle seksuelle overgrep og partiledelsens kunnskap til disse.

Ellers er det beste med hele artikkelen denne nydelige detaljen:
- Det er naturlig at Søviknes blir valgt inn i sentralstyret med tanke på at Frp står foran et kommunevalg, sier valgforsker og professor Frank.
Du vet at du er overeksponert i media når journalisten bare kaller deg ved fornavn.

Som broren min forresten sier på Twitter:
Søviknes, Søviknes... Det er noe kjent med det navnet.

(...)

Jeg klarer ikke å sette fingeren på det... Men han ser jo tillitsvekkende ut, denne Søviknes. Som en speiderleder eller en katolsk prest.

Labels: , , , , ,

4 Comments:

Blogger Peter Larsen said...

velkommen tilbake til de lengre tankers medium

March 30, 2010 6:46 pm  
Blogger mrtn said...

Takk, takk. De lengre tankers medium: Greit når du har tid.

March 30, 2010 9:33 pm  
Anonymous Anonymous said...

Heisann! Mer eller mindre urelatert, men jeg tok meg i å nikke litt til denne artikkelen... http://www.dagsavisen.no/meninger/article480018.ece
Er jeg i ferd med å bli ond?

Skært.

April 12, 2010 1:59 pm  
Blogger mrtn said...

Hei, Anonymous: Takk for spørsmålet. Ganske sikker på at du ikke er i ferd med å bli ond. Men synes ikke Toje argumenterte særlig godt der. Dette er noe som man ser like tydelig på begge sider av det politiske spekter, i min erfaring.

April 12, 2010 3:09 pm  

Post a Comment

<< Home